سميرة سعيد تعترف بتعرضها للتحرش الجسدي

سميرة سعيد تتعترف بتعرضها للتحرش الجسدي

قالت النجمة المخضرمة الديفا سميرة سعيد إنها تعرضت للتحرش الجسدي مرة واحدة في حياتها، موضحة أنها تصدت للأمر بكل قوة، كي تواجه هذا الأمر الذي اعتبرته صعبًا.

وأضافت سميرة سعيد، مع الإعلامية وفاء الكيلاني: “تعرضت للتحرش كتير في حياتي بس كان الموضوع (معاكسات) بس للأسف حصل مرة قبل كدة إني اتعرضت للتحرش جسديًا”، وتابعت سميرة سعيد: “لقيت نفسي وبكل قوتي بدفسه في البتاع ده وجريت على طول”.

وأردفت: كان بيحصل معاكسات عادية وطالما مفيش استجابة الموضوع بينتهي خلاص، أفتكر كمان لما رحت أنا وصحباتي غابة اسمها غابة المعمورة، كان في واحد كبير شوية في السن وقال علينا دول صيدة بقى، وبدأ يقول كلام مش لطيف وجاي علينا.. لكن البنات نسوه اسمه تمامًا.

وتحدثت سميرة سعيد، عن الحياة العائلية مع والديها فقالت: “أنا مبسوطة إننا 8 أخوات لأن بجد هما سند.. أمي خلفتنا وفضل وزنها 46 كيلو طول الوقت.. أنا نفسي مش رشيقة زيها”.

واستطردت: “والدي كان حنين بس مش مبين.. كان بيقلق على عياله وواعي بكل تفاصيل المستقبل، وحنيته كانت بتبان لما حد يمرض أو يحصله حاجة، كان بيظهر خوفه علينا وقتها.. أهم حاجة عملها معانا هو إن خلانا كلنا نتعلم.. لما كنا بنغلط مكانش بيواجهنا ولكن بيصدر والدتي لأنها مش بتتكسف إنها تقول حاجة تزعل”.

يمكنك أيضا قراءة More from author