محمد رمضان يتهم تامر حسني بالتزوير لهذه الاسباب

محمد رمضان يتهم تامر حسني بالتزوير بعد إعلانه ومنتج فيلم “البدلة” وليد منصور أن الفيلم تصدر شباك التذاكر منذ بداية موسم عيد الأضحى بحسب إيرادات غرفة صناعة السينما، أما محمد رمضان يتهم تامر حسني بالتزوير في إيرادات فيلمه، كما اتهم البعض بـ التزوير في إيرادات فيلم الديزل الذي يرى أنه المتصدر حاليًا وصاحب المركز الأول في شباك التذاكر!.

اتهم الفنان محمد رمضان المنتج وليد منصور بتزييف إيرادات فيلم “البدلة” للنجم تامر حسني وأكرم حسني وأمينة خليل، كما أكد أنه رقم واحد، وأن فيلمه “الديزل” هو الأول، مما دفع منصور للرد على بطريقة قاسية!.

رد وليد منصور منتج فيلم “البدلة”على محمد رمضان من خلال منشور له عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، حيث قال “رسالة موجه مني المنتج وليد منصور إلى شخص مجنون يدعى محمد مرضان وصلني انك بتبعت رسائل من تليفونك الشخصي تتهمني فيها بتغيير أرقام الإيرادات .مكنش نفسي أرد على شخص زيك رمز للإسفاف علشان مخرج العمل ومنتجه أصدقاء محترمين بس انت زودتها قوي يا حماده . اولاً انت اسمك لازم كل مصر تغيره ل محمد مرضان لإنك بتفكرني بالمجانين اللي ماشين في الشارع ومش عايزين يصدقوا انهم مجانين فإرتاح يا حماده محدش عاقل هيصدقك عمرك ما كنت رقم ١ في الإيراد”.

أضاف وليد منصور كلامه قائلًا “عمرك ما كنت أحد نجوم الصف الاول وانت عارف ان السبب ان فنك هابط يا مرضان وملامحك للأسف متعرفش تعمل غير دور المدمن أو البلطجي او ارهابي او حرامي انا كان نفسي متكلمش عنك لإنك أصلاً بالنسبالي وبالنسبه لكل الشعب الراقي المحترم اكذوبة وانت عارف كويس ان أفلامك طول عمرها بتفشل قدام النجوم المحترمة زي السقا وعز وتامر وأستاذ عادل امام نصيحه يا مرضان روح أتمرن تمثيل بدال مانت أداءك واحد في كل أدوارك يابني انت طبعاً انت هتموت عشان مش عارف تشتري ڤيوز زي أغانيك الهابطة فمفضوح اوي قدام الغلابه اللي مصدقينك اللي بينقرضوا واحد ورا التاني يا ولا … “

تابع منصور قائلًا “قسماً بالله لو لقيتك بتهرتل على اي حد تاني هيكون ردي اعنف من كده واصلاً انا لسه مخلصتش ردي انت هتموت من الغيظ عشان البدله علم عليك ولسه هنعلم اكتر وانت عارف هتتمسخر ازاي الفترة اللي جايه زي ما اتمسخرت في كل أفلامك اللي فاتت”.

يذكر أن محمود مدير أعمال محمد رمضان وشقيقه، أصدر بيان صحفي، اتهم فيه المنتج وليد منصور بالتزوير في ايرادات فيلم “البدلة” للنجم تامر حسني، للتأكيد على أنه يحتل المرتبة الأولى في شباك التذاكر، كما أوضح أن ذلك غير صحيح!.

أكد محمود مدير أعمال محمد رمضان وشقيقه في بيان على أن فيلم “الديزل” رقم واحد في شباك التذاكر، حيث قال “في صحفيين بيقولولي ان في شخص اسمه وليد منصور” بيمدهم بأرقام مغلوطة تؤكد تصدر فيلم البدلة لشباك التذاكر وهو غير حقيقي لان الديزل هو رقم واحد بحسب الارقام الصادرة من غرفة صناعة السينما والشركة العربية عن طريق الضريبة المحسوبة على كل تذكرة واللي بتكون محسوبة بالمللي”.

رد النجم محمد رمضان على المنتج وليد منصور عبر حسابه الرسمي على موقع “انستجرام”، بعد شن هجوم عليه مساء أمس الأربعاء، حيث قال رمضان “الديزل لليوم الثاني علي التوالي من عرضة يتصدر شباك التذاكر رقم واحد ثقة في الله نجاح متصاعد مستمر ، الحمدلله رب العالمين ثم شكرا جمهوري”، في تأكييد له على كلام شقيقه ومدير أعماله.

يمكنك أيضا قراءة More from author