زينة تتذكر والدها بكلمات مؤثره في ذكرى وفاته العاشرة

بعد مرور 10 سنوات على وفاة والدها النجمة المصرية زينة تتذكر والدها في ذكرى ميلاده بكلمات مؤثرة ومبكية عبر حسابها الرسمي على موقع الصور الشهير انستقرام، والجمهور يتعاطف معها ومع رسالة والدتها عن والدها ودعوات بالرحمة والغفران له.

زينة

في ذكرى رحيل والدها العاشرة الفنانة زينة تنشر رسالة مؤثرة

رغم مرور 10 سنوات على وفاة والدها الفنانة زينة تكتب رسالة إلى والدها وتبعث إليه مجموعة من الكلمات المؤثرة من خلال فيديو قصير نشرته على حسابها على انستقرام.

الرسالة كانت مؤثرة بدرجة كبيرة حيث تفاعل معها عدد كبير من متابعي النجمة المصرية عبر موقع الصور الشهير، شاركها جمهورها بمجموعة كبيرة من الدعوات لوالدها محاولة منهم لمواساتها.

الرسالة التي ارفقتها النجمة مع الفيديو كانت تقول:

“اللهم اغفر وأعفوا وارحم ابويا ياااااااارب، كان عندي أب ربنا يرحمه كان ولايزال وسيظل كل حاجة حلوة في حياتي سايب احلى ذكرى، في حياة كل اللي حواليه”.

“وحشتني اووووووي وبحبك ونفسي تكون حاسس بيا …أغلي ما في حياتي سابني زي النهارده من ١٠سنين بالنسبالي ١٠٠٠٠سنه…الله يرحمك يا أبويا”.

بعدها قامت النجمة المصرية بنشر رسالة خاصة من والدتها تتحدث فيها عن والدها، هذه الرسالة أثرت في جمهور النجمة بدرجة كبيرة خلال ساعات قليلة من نشرها للرسالة تفاعل ما يقارب ال100 الاف من الاعجابات عليها.

هذا إلى جانب التعليقات المليئة بالدعوات الطيبة لوالدها ووالدتها على وفائها لزوجها وتذكره بهذه الكلمات الطيبة رغم مرور 10 سنوات على وفاته.

الرسالة كانت تقول: ده كلام امي عن ابويا الله يرحمه:

“غدا ان شاء الله الذكرى السنوية العاشرة لوفاة زوجي المرحوم المهندس رضا إسماعيل، اغلي واحن رجل في الوجود انامش عارفة ازاى مروا 10 سنين على وفاته وانا لوحدى فى الدنيا دى كلها”.

ووصفته قائلة:”هو كان السند والضهر اللي انكسر بعد وفاته والبسمة والكلمة الحلوة وكل حاجة حلوة راحت معه ولا طعم لاي حاجة من غيره مهما كانت حلوة بس حلاوتها ناقصة مرة بجد والله وهو موجود اي حاجة ولو بسيطة كانت بيبقي لها طعم تاني”.

ثم دعت له قائلة:”الله يرحمه ويجعل مثواه الجنه يارب ويغفر له ويسامحه لأنه كان قلبه ابيض وطيب وعمره مازعل حد ولا عمل حاجة وحشة فى حد ابدا وعمري مانسيته ولا حتى يتفع انساه كل حاجة في البيت تنطق باسمه ولمساته في البيت كل حته وحتي الحيطان والله”.

“وحتي الاكل ووقفته معايا في المطبخ انا لحد دلوقت اقسم بالله بحس انه واقف معايا وبيكلمني وساعات الاقي نفسي بكلم روحي لانه هو كان روحي وحياتي ودنيتي”.

واستكملت حديثها قائلة:” كلها منتظرة الوقت اللي ربنا يأذن لي فيه واروح انام جنبه بقي واحكي له زى ما اتعودت مع اني احكي له كل حاجة لما يسافر ويرجع”.

“وحشني قوى ووحشتنى الحكاوى معه وضحكته الحلوة واهتمامه وخوفه عليه وكل حاجة حلوه فيه وحشتني  وحشني وحشني 100000000 مليون رحمة عليك ياحبيبي وروحى وقلبي وعنيه، يارب لاتحرمه من جنتك ولا عطفك ورضاك يارب”.

“رحمه يارب وشفع نبينا محمد عليه الصلاة والسلام، واسقه من يده الشريفة شربة هنيئة لايظما بعدها ابدا يارب”.

ده كلام امي عن ابويا الله يرحمه….. غدا ان شاء الله الذكرى السنوية العاشرة لوفاة زوجي المرحوم المهندس رضا اسماعيل اغلي واحن رجل في الوجود انامش عارفة ازاى مروا 10 سنين علي وفاته وانا لوحدى في الدنيا دى كلها هو كان السند والضهر اللي انكسر بعد وفاته والبسمة والكلمة الحلوة وكل حاجة حلوة راحت معه ولا طعم لاي حاجة من غيره مهما كانت حلوة بس حلاوتها ناقصة مرة بجد والله وهو موجود اي حاجة ولوبسبطة كانت بيبقي لها طعم تاني الله يرحمه ويجعل مثواه الجنه يارب ويغفر له ويسامحه لانه كان قلبه ابيض وطيب وعمره مازعل حد ولاعمل حاجة وحشة في حد ابدا وعمرى مانسيته ولاحتي يتفع انساه كل حاجة في البيت بتنطق باسمه ولمساته في البيت كل حته وحتي الحيطان والله وحتي الاكل ووقفته معايا في المطبخ انا لحد دلوقت اقسم بالله بحس انه واقف معايا وبيكلمني وساعات الاقي نفسي بكلم روحي لانه هو كان روحي وحياتي ودنيتي كلها منتظرة الوقت اللي ربنا ياذني لي فيه واروح وانام جنبه بقي واحكي له زى مااتعودت معه اني احكي له كل حاجة لما يسافر ويرجع …وحشني قوى ووحشتني الحكاوى معه وضحكته الحلوة واهتمامه وخوفه عليه وكل حاجة حلوه فيه وحشتني وحشني وحشني وحشني 100000000مليون رحمة عليك ياحبيبي وروحى وقلبي وعنيه…..يارب لاتحرمه من جنتك ولاعطفك ولارضاك يارب…ارحمه يارب وشفع نبينا محمد عليه الصلاة والسلام واسقه من يده الشريفة شربة هنيئة لايظما بعدها ابدا يارب ده كلام كتبته ماما لابويا الله يرحمه …💔 كان اب وزوج وانسان مافيش منه الله يرحمه . أمي مابطلتش تعيط عليه كل يوم لغاية الان …اتعلمت الحب في بيتنا من كتر ما أمي وأبويا كانوا بيحبوا بعض وبيحبونا اللهم أعفوا عن ابويا يارب واجعله في أعلي درجات الجنة .

A post shared by Zeina Reda (@zeinareda29) on

واستكملت النجمة قائلة:

“ده كلام كتبته ماما لابويا الله يرحمه، كان أب وزوج وانسان مافيش منه الله يرحمه، أمي مابطلتش تعيط عليه كل يوم لغاية الان، اتعلمت الحب في بيتنا من كتر ما أمي وأبويا كانوا بيحبوا بعض وبيحبونا اللهم أعفوا عن ابويا يارب واجعله في أعلى درجات الجنة”.

على صعيد آخر قضت محكمة الاسرة في القضية الشهيرة بينها وبين النجم أحمد عز لصالحها، بتطليقها منه، ونشرت مي عزالدين صديقتها صورة وثيقة الطلاق عبر صفحتها على انستقرام.

 

 

ومن ناحية أخرى تستعد النجمة زينة لخوض السباق الرمضاني القادم بمسلسلها الجديد “ممنوع الاقتراب” مع كلا من نسرين أمين، وفتحي عبدالوهاب وكوكبة من النجوم والنجمات.

يمكنك أيضا قراءة More from author