الخلاف بين محمد رمضان ووليد منصور في النيابة العامة اليوم

استمر خلاف محمد رمضان ووليد منصور الذي بدأ منذ إطلاق فيلم “البدلة” للنجم تامر حسني، الذي تنافس مع فيلم “الديزل” للنجم محمد رمضان، في دور العرض في موسم عيد الأضحى 2018، حتى وصل خلاف محمد رمضان ووليد منصور إلى النيابة العامة، خاصًة بعد أن انتشر أن وليد منصور يهاجم محمد رمضان على السوشيال ميديا، حيث تقدم محامي الفنان محمد رمضان ببلاغ للنائب العام، بعد أن قام رمضان بتهديد وليد منصور منتج فيلم “البدلة”، بعد إصداره بيان في حق رمضان في الآونة الأخيرة.

اعتبر محامي الفنان محمد رمضان أن بيان منتج فيلم “البدلة” الذي نشره وليد منصور يتضمن بعض عبارات “السب والقذف”، والتي تعد جنحة يعاقب عليها القانون المصري بالحبس والغرامة.

اتخذ محامي محمد رمضان الإجراءات القانونية في حق المنتج وليد منصور، من خلال التقدم ببلاغ صباح يوم السبت، يتهم فيه منصور بسب وقذف موكله، عبر حسابه الشخصي على موقع “الفيس بوك”، كما سوف يطالبه بتعويض مدني مناسب، بسبب ما ورده في بيانه الذي أساء فيه إلى محمد رمضان.

أصدر المنتج ومنظم الحفلات وليد منصور مؤخرًا بيان له عبر حسابه الشخصي على موقع “الفيس بوك”، ردًا على بيان محمد رمضان، الذي ذكر فيه أن فيلمه “الديزل” هو رقم واحد في إيرادات العيد، وهو ما أثار جدل كبير.

كتب وليد منصور في البيان “رسالة موجهة من المنتج وليد منصور إلى محمد مرضان، وصلني انك بتبعت رسائل من تليفونك الشخصي تتهمني فيها بتغيير أرقام الإيرادات، مكنشِ نفسي أرد على شخص زيّك رمز للإسفاف علشان مخرج العمل ومنتجه أصدقاء محترمين، بس إنت زوّدتها قوي يا حمادة”.

تابع وليد قائلًا “أولًا إنت اسمك لازم كل مصر تغيّره لمحمد مرضان، لإنك بتفكرني بالمجانين اللي ماشيين في الشارع ومش عايزين يصدّقوا إنهم مجانين، فارتاح يا حمادة محدش عاقل هيصدّقك، عمرك ما كنت رقم ١ في الإيراد، وعمرك ما كنت أحد نجوم الصف الأول، وإنت عارف إنّ السبب إنّ فنك هابط يا مرضان، وملامحك للأسف متعرفش تعمل غير دور المدمن أو البلطجي أو إرهابي أو حرامي، أنا كان نفسي متكلمش عنك لأنك أصلًا بالنسبالي وبالنسبة لكل الشعب الراقي المحترم أكذوبة، وإنت عارف كويس إنّ أفلامك طول عمرها بتفشل قدام النجوم المحترمة، زي السقا وعز وتامر، وأستاذ عادل إمام، نصيحة يا مرضان روح إتمرن تمثيل بدل ما انت أداءك واحد في كل أدوارك”.

اختتم منصور كلامه قائلًا “يابني إنت طبعًا هتموت عشان مش عارف تشتري فيوز (مشاهدات) زي أغانيك الهابطة، فمفضوح قوي قدام الغلابة اللي مصدّقينك اللي بينقرضوا واحد ورا التاني، يا ولا قسمًا بالله لو لقيتك بتهرتل على أيّ حد تاني هيكون ردي أعنف من كده، وأصلًا أنا لسه مخلّصتش ردي، إنت هتموت من الغيظ عشان البدلة علّم عليك ولسه هنعلّم أكتر، وإنت عارف هتتمسخر إزاي الفترة اللي جاية، زيّ ما اتمسخرت فكل أفلامك اللي فاتت”.

 

 

 

 

يمكنك أيضا قراءة More from author