رد ريهام سعيد على اتهامها باقتحام مبنى قناة النهار

ريهام سعيد

رد ريهام سعيد على اتهامها باقتحام مبنى قناة النهار

عبر صفحتها الرسمية على موقع فيس بوك الاعلامية ريهام سعيد تنشر مقطع فيديو صغير ترد من خلاله على اتهام قناة النهار لها بالامتناع عن العمل حتى توضح ريهام أنها منعت من الدخول من جانب القناة.

حيث ظهرت ريهام بالفيديو أمام مبنى بوابة شبكة تلفزيون النهار وتم منعها من الدخول، وقالت ريهام في الفيديو:

“أنا يا جماعة يوم الاثنين، أمام تليفزيون النهار، وجيت عشان أعمل شغلي، عشان بيقولوا أني ممتنعة، ودي تاني أو تالت مرة آجي ومش راضيين اني اشتغل”.

واستكملت قائلة:” النهار رافضة ظهوري، بعتولي إنذار إني لازم أروح القناة ولما رحت قالوا اقتحمت، ومفيش برنامج في رمضان، انتم عايزين مني ايه، حسبي الله ونعم الوكيل”.

بعتلي انذار اني لازم اروح القناه رحت القناه قالوا اقتحمت و مفيش برنامج في رمضان. انت عايز مني ايه. حسبي الله و نعم الوكيل

Posted by Reham Esmat on Monday, June 11, 2018

 

هذا ويذكر أن بكة النهار قد حررت محضرًا ضد الاعلامية المعروفة بسبب اقتحامها لمقر القناة، وقامت القناة بإصدار بيان رسمي لها عبر صفحتها الرسمية على موقع فيس بوك توضح من خلاله الأمر.

ملخص البيان الرسمي للقناة يوضح وجود خلافات بين القناة والمذيعة خلال الفترات الماضية، وأخرها حضور المذيعة للمقر مع المحامي الخاص بها وتصر على تقديم حلقات برنامجها “ًبايا الخير” على الهواء مباشرة، وفي المقابل أصرت ادارة القناة على أن تتم إذاعة الحلقات مسجلة.

بيان من شبكة تليفزيون النهار لتوضيح حقيقة ماحدث أمس مع الإعلامية ريهام سعيد

Posted by Al Nahar on Tuesday, June 12, 2018

يمكنك أيضا قراءة More from author