سبب بكاء محمود الليثى على الهواء مع منى الشاذلي وتضطر للخروج إلى فاصل

حل نجوم برنامج SNL بالعربي ضيوفًا على برنامج معكم منى الشاذلي، وقد أثار بكاء محمود الليثي في برنامج منى الشاذلي تعاطفها بشدة، حتى أنها اضطررت للخروج إلى فاصل، وقد جاء بكاء محمود الليثي في برنامج منى الشاذلي بسبب تذكره أيام معاناته قبل دخوله عالم التمثيل وتحقيق نجاح كبير به.

محمود الليثي
محمود الليثي

بكاء محمود الليثي في برنامج منى الشاذلي

انهار النجم الشاب محمود الليثي بطل برنامج ” snl” بالبكاء علي الهواء في برنامج معكم منى الشاذلي، وهو ما اضطر الإعلامية مني الشاذلي، للخروج لفاصل إعلاني.

وكان سبب بكائه هو حديثه عن المعاناة التي تعرض لها قبل شهرته و دخوله علي الفن، حيث أوضح ” الليثي” ، أنه كان يعمل مهندسًا بمحافظة بورسعيد ولكنه قرر الاستقالة من عمله حتي يتفرغ للفن، فانتقل للقاهرة حتي يحصل علي تدريب في أحد الورش الفنية، حيث قال إنه ترك عمله وتوجه إلى ورشة المخرج المسرحي خالد جلال، للالتحاق بها.

فقال: “أخدت إجازة من شغلي.. وبعد 3 شهور كل آللي حوشته من الهندسة راح، وما فيش شغل تاني، لأني مرتبط بمواعيد ورشة يومية، وماكنتش عارف أشتغل في أي شغلانة، كل الفلوس راحت، والأكل قل، كنت كل يومين أكل كيس أندومي”.

وتابع: “كنت ساكن في أوضة على السطوح في الجيزة، مع 3 من أصحابي، وكنت بمشي كتير من الجيزة للأوبرا عشان ألحق العروض”.

ورداً على سؤال للمذيعة بشأن عدم طلب أموال من أهله قال: “أنا كنت بأرفض أطلب من أهلي فلوس عشان أخوض المغامرة دي”، وانتقل للحديث عن والدته مؤكدًا أنها صاحبة الفضل في كل ما وصل إليه.

وأضاف في حديثه: “اتنقلت المستشفى كتير، وكان في إتنين من أصدقائي وقفوا جنبي، وفي مرة ما كانش معايا حق تذكرة المترو، كنت وصلت لمرحلة إني مش قادر أمشي على رجلي، كان فيه حد ضيف موجود معانا في البيت، وما كانش فيه غير أنا وهو، وطلبت منه فلوس، 10 جنيه، قال لي مش معايا، وصعبت عليا نفسي، ومن بعد ما كنت مهندس بقيت مش عارف آللي بعمله ده هيوصّلني لغاية إيه، وهارجع تاني أشتغل مهندس والتضحية دي في مكانها ولا لأ”.

يمكنك أيضا قراءة More from author