نسرين إمام لنجل عمر الشريف: كنت سيبهولي وأنا أراعيه

عبر صفحتها الشخصية على موقع “فيسبوك”، نعت الفنانة المصرية نسرين إمام الفنان العالمي الراحل عمر الشريف، واصفة إياه بأنه كان بمثابة الأب والأخ والصديق لها.

وفي نعيها للفقيد، قالت نسرين: كنت الأب والأخ والصديق وكنت الحب اللي مش موجود في الزمن اللي حقد وكراهية كان عندك ارتباط كبير وكنت دايمًا تقولي أنا هدخل الجنة وكنت استغرب إنك واثق إنك عندك حق في الجنة إن شاء الله..

وزادت: مش مصدقة إني مش هعرف أكلمك ولا أزورك تاني ومين هيديني النصايح تاني بعزي نفسي وبعزي الدنيا كلها بفقدانك يا غالي ربنا يرحمك ويغفر لك كان نفسي الدنيا كلها تسمعك يوم ما كلمتني على نجوم fm وقولتلي إنتي بنتي اللي مجبتهاش والكل كان بيدمع من كلامك ليا يا ريت شيماء حافظ لو عندها التسجيل تطلعه والدنيا تسمع صوتك اللي أحن منه مفيش وداعًا أيها الأب والصديق..

يذكر أن نسرين إمام، كانت قد هاجمت نجل الفنان الراحل في تصريحات صحفية قالت فيها: علمت أن الراحل كان محجوزًا داخل مستشفى “بهمن” للأمراض النفسية، التي وضعه فيها ابنه، ولا أعرف لماذا فعل ذلك.

وأضافت: والدك كان معه الجنسية الأمريكية، كنت سفرته يتعالج هناك، حسبي الله ونعم الوكيل، لو كنت مش قادر تستحمله كنت سيبهولي وأنا أراعيه.

يذكر أن نسرين إمام كانت بدايتها الفنية مع الفنان عمر الشريف في مسلسل بدايتها “حنان وحنين”، والذي جسدت فيه دور ابنته، وكانت تربطها به علاقة صداقة قوية.

Tags

مواضيع ذات صلة