لن تصدقوا أفكار جمهور رامز جلال لمقالب العام الجديد؟!

  لاشك أن برنامج الفنان المصري رامز جلال، من أكثر البرامج مشاهدة في مصر والعالم العربي، والتي يفضل مشاهدتها الصغير والكبير، ولهذا طالب رامز من جمهوره، أن يقترحوا عليه أفكار جديدة لبرنامج مقالب يقدمه في الموسم الرمضاني القادم.

وأمد الجمهور رامز بالعديد من الأفكار الشيطانية، حيث أنها قد تغلبت في شرها على أفكار رامز نفسه في برامجه السابقة، وانهالوا عليه بالكثير من الأفكار، وسنعرض لكم بعض منها: 

1- تدخل الفنانين قصر كبير علي أنهم معزومين علي حفلة أو علي عشا مثلا وتخلي كلمات أو حروف تظهر وتختفي علي الحيطة وكان هما بس اللي يشوفوها ويتنادى اسم حد من اللي قاعد بصوت مرعب و فجأة النور يقطع والشخص اللي تنادى اسمو ده يلاقوة مشنوق أو مقتول و بعد كده يتقال اسم الضيف والنور يقطع ويسمع بقى حاجات غريبة وكمان يشوف نار و كده والنور ييجى وتطلع أنت يا رامز.

2- رامز يجيب الفنانين كأنهم في خروجه لزيارة مكان خيري ويطلع مكان مش كويس وبوليس الآداب يمسكهم كلهم.

3- أنا عندي فكرة انك تعمل انك من داعش وتعمل انك هتدبح الممثلين وتشغلهم أغنية صليل الصوارم وأنت بتعمل انك بتدبحهم وتلبس نفس ملابس داعش وتغطي وشك وبعدين تحط السكينة علي رقبتهم وبعدين تشغل الأغنية الشعبية بتاعة صليل الصوارم.

4- انتو تجيبو الفنان على انو تعبان ولازم يعمل عمليه فورا وتدولو بنج وينام على وقت انتو تحددو وتدخلو اوضه ولما يصحا انتو تستخدمو آلات وأصوات وحاجت بمعرفتكم وبتهيئلى لازم تكون حاجات غريبة ومحدش شافها قبل كده وكأن الملكين بيحاسبوه.

5- يتفقو مع الفنانين يروحو البنك و يسحبو مصاري وتفوت عليهم عصابة ويسرقو البنك والشرطة تحاوط البنك ورامز يأخذ الفنان رهينة طبعا يطلق طلقة واحدة بالهواء مشان يفوت جو الاكشن والخوف و بعدين يعد لل 3 و عاساس يقتلو هوة يوصل لل 3 و تجيه رصاصة من الشرطة عاساس مات و يقول للفنان انو رح اقتلك معي أحسن ما موت لحالي.

6- يتصل بالفنان اللي هيتعمل فيه المقلب ويقول له الحقنى تعالى أنا في الحتة الفلانية وأنا بعمل مقلب في فنان صديقنا مات وعاوز ادفنه من غير ما الحكومة تعرف والحكومة تييجى ولما الحكومة تييجى رامز يقول للظابظ أن الفنان التانى هو اللى موته وهو مشترك معا في المقلب وفى آخر الحلقة الراجل الميت ييطلع من الكفن اللى لافة فيه وبرقص على أغنية شعبى مهرجان.

ومن جهة أخرى، وصف الإعلامي تامر، برامج المقالب التي يقدمها الممثلان رامز جلال، وهاني رمزي، وغيرهما بـ “الإرهاب”، قائلاً “كفاية إرهاب، هذه ليست برامج مقالب ولكن برامج رعب”. 

وأضاف أمين: “انتظرت لبعد رمضان لكي لا اقطع عيش أحد، ولكن آن الأوان لكي أتكلم، كلامي لرامز واكل الجو، وهبوط اضطراري، و100 ريختر، وغيرها من المقالب، بقولكم نصيحة محب كفاية كده، كل بلاد العالم بها برامج مقالب ولكن ليس بهذا الشكل، إيه المتعة إني أشوف واحد بيفرفر وحد بيرش عليه مياه”.

Tags

مواضيع ذات صلة