عمر متولي: أنا بريء من تهمة تعاطي المخدرات

أكد الممثل المصري عمر متولي نجل الفنان الراحل مصطفى متولي أنه بريء من تهمة تعاطي المخدرات، وأكد أن ما نُشر عن واقعة ضبطه عار من الصحة.

وعبر حسابه الرسمي على فيسبوك، قال متولي إن المتهم الحقيقي هو صديقه، وأضاف: اللي حصل هو إن أنا روحت لواحد صاحبي النيابة عشان عندو مشكلة عبيطة مش مستاهلة يحبسوه وطبعا عشان أنا وشي هو اللي معروف كل واحد بقى يحكي القصة بطريقته، اللي يقول دي مشكلتي أنا واللي يقول مشادة كلامية مع ضابط والعناوين المستفزة والهيصة دي!!!”.

وكما دم عمر مصطفى متولي إثباتا على براءته، وهو أنه كان متواجدا الأربعاء في عرض مسرحيته “مسرح مصر” مع الفنان أشرف عبد الباقي، وبحضور لجنة من الرقابة على المصنفات الفنية كي تجيز عرضه للجمهور.

وقال إن ما تم نشره حول هذه القضية غير صحيح تماما، حتى في ما ذكر بشأن رقم سيارته المذكورة في الخبر، والذي أكد أنه لا يمت له بأي صلة.

وقال: “أنا بس بطمن الناس اللي بتسأل عليا أنا زي الفل وأصلا إمبارح بالليل كنت في المسرح وكان عندنا ناس من الرقابة بتشوف العرض ده، غير إن رقم العربية اللي في الخبر مش رقم عربيتي!!!”.

وكانت بعض الأنباء قد تحدثت عن أن نيابة العبور أخلت سبيل الممثل عمر مصطفى متولي يوم الخميس 27 أغسطس الجاري، بعد سداده لضمان مالي قدره 1000 جنيه، في واقعة ضبطه وهو يتعاطى المخدرات.

Tags

مواضيع ذات صلة