الحسابات المزيفة تورط احمد حلمي

يتعرض الفنان احمد حلمي بسبب بعض الحسابات المزيفة عبر مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة، إلى هجوم شديد ونشر اخبار كاذبة.

وتعرض حلمي لهجوم عنيف مؤخرا شنه مقدم البرامج عزمي مجاهد في برنامجه “الملف” وفيه عرض تغريدة من حساب مزيف يحمل اسم “حلمي” ويعلق على احداث التنازل عن جزيرتي “تيران وصنافير”.

ولأن هناك الكثير من الحسابات المزيفة ولازال البعض يأخذ منها تصريحات واخبار، طلب احمد حلمي من جمهوره مساعدته في التخلص منها، وكتب عبر صفحته الرسمية في فيسبوك رسالة طويلة لجمهوره قال فيها:

“مساء الخير عليكوا جميعااااا .. أنا طالب منكم خدمه .. ودي أول مرة اطلب فيها خدمه منكوا .. أنا هاقولكم ايه الموضوع ، في بعض الأصدقاء والصحافيين الأعزاء كلموني وقالولي إن في اكاونتات كتيرة منتحله شخصيتي وحاطين صورتي واسمي ، وطلبوا مني أرد علي الاكاونتات المزيفة دي لأنهم بيتكلموا بلساني والناس بتصدق وبعض الناس بتشتم من غير حتى ما يتآكدوا إذا كانت الاكوانتات دي بتاعتي فعلا، المهم إنهم طلبوا مني أرد وأوضح الصورة، فانا لقيت نفسي بقولهم جمله قولتها قبل كده في احد مشاهد فيلم – ألف مبروك – قولتلهم ” والله ما أنا رادد” فضحكوا”.

وتابع: ليؤكد أن كل حساباته الرسمية موثقة ولديها العلامة الزرقاء، ولهذا لا يجب أن ينخدع أي أحد في الحسابات الأخرى.

وأضاف: “علشان كده أرجوكم أي حد يقابل في وشه أي حساب يحمل اسمي أو صورتي ياريت يتأكد انه حقيقي قبل مايتعامل معاه .. وللعلم انا معنديش اكونتات خالص مش مؤكدة . كلها مؤكده بعلامة الصح الزرقاء “.

وقال حلمي لجمهوره: “الخدمة بقي اللي أنا طالبها منكم إن أي حد يشوف أي اكونت منتحل اسمي وصورتي علي فيسبوك أو تويتر أو انستجرام انه يعمل معاه الصح وطبعا الصح الي أنا اقصده انه ينصحه ويقوله ” كده كوخه. طبعا انا اللي خلاني اطلب هوالحب العشم والله . شكراااااا جزيلاااااااا”.”

Tags

مواضيع ذات صلة